Bokningsvillkor

slider1
Detta ska anges vid bokning:
  • Namn och adress på alla som bor i rummet ska anges vid bokning.
  • Det är inte tillåtet att bo mer än antal max personer per rum.
  • Betalning sker senast 5 dagar innan ankomst, annars avbokas rummet automatiskt.

Beställning- och betalningsvillkor

Beställningen är bindande för parterna när den totala summan är betald. Betalningen skall vara oss till handa senast 5 dagar före ankomst. I annat fall anses rummet/rummen avbokat. Om du bokar rum med ankomst inom 4 dagar måste du betala hela summan vid bokningstillfället.När du har genomfört en bokning på vår hemsida får du en bekräftelse på bokning via E-post och inom 24 timmar en faktura, som skickas till den E-post Ni angav vid bokningen. Du betalar in den totala summan via svisch eller till vårt bank giro nummer. När betalningen är genomförd får du en betalningsbekräftelse. Bor man fler personer i rummet än vad man angett i bokningen, äger vi rätt att häva  bokningen utan  att betala tillbaka pengarna, samt ta ut en straffavgift på 1000 kr/rum/natt.

Avbeställning fram till 5 dagar före ankomst, är kostnadsfritt. Vid avbeställning när det är mindre än 5 dagar kvar till ankomst återbetalas inte hyresbeloppet.

Avbokningsregler
Avbokningar- av kunden
Rummet är avbokningsbart fram till 5 dygn före ankomst.

I det fall kunden vill avboka sitt boende inom 5 dygn innan ankomst och kan uppvisa skriftligt sjukdomsintyg debiteras inte rumskostnaden. Förutsättning för att skriftligt sjukdomsintyg ska gälla är att namnet/namnen och personnummer är detsamma som kunden angett i bokningen, som ska bo i rummet. Har kunden inte angett vilka som ska bo i rummet vid bokningen gäller inte sjukdomsintyg. Vilka personer och personnummer som ska bo i rummet ska stå i bokningsbekräftelsen, för att sjukdomsintyg ska gälla.
Avbokningen gäller efter att kunden erhållit skriftlig bekräftelse på att avbokning är genomförd. Bekräftelse på avbokning skickades till samma E-post adress som till bokningsbekräftelsen skickats till.
Ändringar och avbokningar – av oss
Om vi skulle behöva ändra din bokning kommer vi att höra av oss så snart vi kan. Om det rör sig om en väsentlig ändring så kommer vi att erbjuda er att boka ett jämförbart boende istället eller full återbetalning i det fall Ni redan betalat ert boende. Om er bokning måste avbokas kommer full ersättning av de pengar som redan betalats till oss att återbetalas till den person/de personer som ursprungligen betalat bokningen. Förutom vad som uttryckligen anges i dessa bokningsvillkor kan vi inte betala ersättning om vi skulle behöva ändra eller avboka er bokning.

Pensionat Solhöjden

Kullagatan 2, 598 97 Mariannelund

Telefon: 0496- 108 98

Här är omtanken stor och vårt mantra är att du ska känna dig som hemma, oavsett om du här på semester med familjen, reser i jobbet eller kommer hit för att äta god och vällagad mat.
Rumsbokning